Een opgeruimd kantoor is belangrijker dan je denkt

Je spendeert er ongetwijfeld meer uren dan in je woonkamer, je kantoor. Het is niet alleen tijdens meetings voor klanten of collega’s fijn, maar ook je eigen geest kan het beste functioneren in een opgeruimd en netjes kantoor. Je zult zien dat je rustiger thuis komt en de volgende dag zo ook weer je kantoor binnen stapt.

Een functie als leidinggevende of manager vergt veel organisatievermogen en dat kan in het werkveld goed gaan maar in het kantoor wel eens te veel losgelaten worden, wat juist een ongeorganiseerd kantoor als gevolg heeft.

Tips

Tips voor een opgeruimd kantoor.

1.     Zorg voor voldoende opbergruimte

Dit is misschien wel de meest voor de hand liggende, maar ook de meest effectieve tip. Je zult genoeg dossiers hebben die je echt niet elke dag nodig zult hebben dus de papieren die je niet nodig hebt kun je het beste labelen en opbergen. Je hebt hier speciale opbergkasten voor.

2.     Maak een deal met collega’s

Maak er een soort wedstrijdje van wie het meest opgeruimde kantoor heeft. Zo zal je zien dat je steeds weer probeert het nog opgeruimder en netter te maken en ook te behouden.

3.     Leg alleen de noodzakelijke dingen op je bureau

Veel mensen hebben veel onnodige spullen op hun bureau liggen die alleen maar in de weg liggen en ze vaak niet nodig hebben. Het zijn dan vaak kleine dingetjes zoals post-its, pennen, documenten etc. Je zult zien dat deze kleine prulletjes het verschil maken.

Carriere

Nu je toch al een opgeruimd kantoor heb en je hoofd ook opgeruimd is, kun je je focussen op nieuwe dingen binnen je carrière zoals een masterclass. Je bent al leidinggevende of manager toe aan een volgende stap in je loopbaan. Bij een masterclass strategic management leer je strategische vraagstukken herkennen, analyseren en aanpakken. Door de praktische toepassingen in de praktijk heeft dit een positieve bijdrage voor je eigen organisatie of business. En niet alleen deze masterclass maar ook een management-opleiding certificaat heb je al in één jaar. Dus zijn niet alleen deze clean desk policy tips maar ook bijscholing een essentiële aanvulling op je kennis en vaardigheden.


Post Author: ifonhof

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.