Binnen je kantoor is het leuk om klanten te ontvangen en hen te enthousiasmeren over bijvoorbeeld de nieuwe mogelijkheden van jullie product of dienst. Of potentiële kansen de voordelen laten zien van jullie diensten alvorens ze met de salesmanager in gesprek gaan. Dit alles is mogelijk door digital signage oplossingen binnen je kantoor toe te passen. Digital signage is beeldschermcommunicatie wat op zowel grote als kleine schaal kan worden toegepast. In bijna alle gevallen is digital signage een waardevolle toevoeging van jouw branding en marketing communicatie.
Hoe werkt digital signage?
Digital signage bestaat enerzijds uit software en anderzijds uit hardware. Als hardware heb je een mediaplayer nodig en voor de narrowcasting software heb je een servergedeelte en authoring nodig. Met deze toepassingen kun je content individueel op een scherm tonen. Je kunt dus schermafhankelijk en locatieafhankelijk bepalen welke content de bezoeker, klant of je eigen personeel te zien krijgt. Wil je de successen delen (omzetten van de afgelopen maand) met je personeel, maar wellicht niet met klanten zorg dan dat deze op een strategische plek worden geplaatst.
Naast het gebruik van digital signage als corporate communicatietool wordt het ook gebruikt in bijvoorbeeld ziekenhuizen, maar ook binnen scholen. Voor het delen van roosterwijzigingen met studenten of het tonen van informatie tijdens het wachten in de wachtruimte. De mogelijkheden zijn legio.
Waarom digital signage?
Digital signage is een moderne manier van communiceren. Doordat je actuele data aan klanten kunt tonen kun je de betrokkenheid vergroten. Ook kan het zorgen voor upsells en geeft het een bepaalde sfeer en beleving tijdens een bezoek. Ook kun je heel handig je personeel of studenten inlichten over belangrijke wijzigingen, successen en informatie. Ook binnen de horeca wordt digital signage veelvuldig gebruikt, bijvoorbeeld door digitale menuborden te gebruiken. Op meerdere vestigingen tegelijk kun je de digital signage oplossingen toepassen en toespitsen op die specifieke locatie. Zo wek je herkenbaarheid en zorg je voor interactie met je klanten.
Eigenlijk kan digital signage in elke branche wel gebruikt worden, omdat binnen elke branche wel een vorm van communiceren met klanten, bezoekers of personeel is. Digitale communicatie komt in veel gevallen beter over en blijft beter hangen. Printen van documenten of welkomstboodschappen of flyers zijn niet meer nodig door deze manier van communiceren.
Digital signage kan vaak in maatwerk worden geleverd en volledig geënt op jouw organisatie. Zo kun je de content persoonlijk en op een specifiek moment toepassen. Met verschillende integraties en koppelingen kun je digital signage tot een groot succes voor jouw kantoor maken.